Matematik

Idag hade vi matte för första gången och det verkar helt okej. Vi fick börja med ett prov för att se vad vi kunde. Det var inte så svårt, så det kändes skönt. Hoppas det inte blir mer avancerat än så. Vi skulle skriva vilket år vi läste A matte och det gjorde i ettan på gymnasiet 1994 (alltså 14 år sedan.) Flera i vår klass var ju knappt födda då :o) . Jag satt dock brevid en tjej som läste matte på 80 talet så jag var långt från värst. Det kanske inte är så konstigt att det krävs en uppfräschning av kunskaperna. Imorgon blir det läs och skrivninlärning. Hoppas det blir intressant. Jag var även och köpte träningskort idag. Nu skall det tränas! Börjar med skivstång på fredag och hoppis och skuttis med barnen på lördag. Nu skall jag slöa lite!! See ya


Kommentarer
Postat av: Jenny

Skönt att det inte var så svårt. Håller på att planera en lektion i studieteknik, går segt. 11 oplanerade lektioner kvar den här veckan. Vet inte vad jag håller på med =).

2008-08-27 @ 09:17:25
URL: http://jennysblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0